'המחנה הציוני' משיב אש • עתירה: לשנות את שם מפלגת 'הבית היהודי'

    דוד לזר 1 Comment on 'המחנה הציוני' משיב אש • עתירה: לשנות את שם מפלגת 'הבית היהודי'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמישים ימים לבחירות והמאבקים נמשכים. אחרי  שבבית היהודי עתרו בבקשה לשנות את שם 'המחנה הציוני' בנימוק של 'אנטי ציונות' – במחנה הציוני משיבים אש בעתירה נגדית.

    גורמים מתומכי 'המחנה הציוני' המשתייכים לציונות הדתית עתרו היום (ראשון) לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לשנות את שמה של מפלגת 'הבית היהודי', הנימוק לטענתם – המפלגה פועלת בניגוד גמור לערכי היהדות .

    בעתירה נכתב כי "שמה של מפלגת הבית היהודי מטעה את הציבור וגורם לאזרחים תמימים לחשוב כאילו הבית היהודי מייצג את ערכי היהדות ומהווה בית לאלו המאמינים בערכי הדת שלנו – ולא כך".

    העותרים פירטו כי "השר אריאל מכר לישיבות, עמותות וגופים שונים מאות ואלפי דירות השייכות לדיור הציבורי ומיועדות לעניים ועבר על קריאה מפורשת של הנביא ישעיהו".

    בנוסף טענו כי בבית היהודי "מלינים שכר לפעילים ולספקים שונים מזה זמן רב" וכי מדובר למעשה באיסור המופיע בתורה: "ביומו תתן שכרו".

    "נפתלי בנט וחבריו לרשימה, כמו סיכה שבורה המנסה להחזיק כיפה על קרחת, הוא סמן לאותה ריקנות אידאולוגית שלא רק שאינה מבינה את מהות התורה היהודית, אלא יוצאת במישרין נגד היהדות ואף נגד האבות המייסדים של המפלגה שלהם. על כן, השם שנבחר למפלגה מטעה את הבוחרים לחשוב כאילו מייצגת המפלגה את הדת והעם היהודי".

    כזכור, בשבוע שעבר עתר רונן שובל, מס' 16 ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לשנות את שמה של הרשימה המשותפת למפלגת העבודה ומפלגת התנועה.

    בעתירתו טען שובל כי "לאור התבטאויות אנטי ציוניות חוזרות ונשנות של מועמדים מטעם מפלגות העבודה והתנועה, אשר מתמודדים לכנסת ה-20 ברשימה משותפת תחת השם 'המחנה הציוני', מתקיימת הפרה בוטה של סעיף לחוק הבחירות האוסר על רשימת מועמדים לשאת כינוי אשר עלול להטעות את הציבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות